Glasögon

Jag har perfekt syn... Det är verkligen skönt. Att ha perfekt syn... Ja, terminalglasögon har jag ju förstås. Men det är bara för att ögonen skall få vila. Inte för att jag ser dåligt.

Den senaste tiden har jag lagt märke till att de börjat trycka tidningarna med mindre bokstäver. Och även böckerna faktiskt. Innehållsförteckningar på förpackningar ska vi inte tala om. Det måste vara någon ny EU-standard som föreskriver att de ska tryckas med extremt små bokstäver. Antagligen för att man inte ska upptäcka alla tillsatser. Och är det inte konstigt att även fast displayerna på mobiltelefonerna blivit större så har siffrorna som står där blivit mycket mindre.

Jag gick till en optiker. Nu har jag både läsglasögon och nya terminalglasögon. Bara för att ögonen ska få vila. För egentligen har jag ju perfekt syn...

Och kan ni tänka er. Nu har de ökat storleken på bokstäverna i tidningen igen.

12 kommentarer:

Poppins sa...

Haha! Ja, det är konstigt med de nya EU-standardana. Det enda jag kan säga är att det finns fördelar med att vara närsynt - jag läser faktiskt jättebra utan glasögon! Problemet med förminskade bokstäver existerar bara när jag har mina glasögon på mig.
kramar från Poppins

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs...så gottigt du bjussar på!! Mysig blogg! Min stora tös har med börjat 7:an..det är STORT det!!!

kram ♥ Millan

Dubbelörn sa...

Det där har jag redan upptäckt för flera år sedan!

För att inte tala om prislapparna i butiken. Totalt oläsliga!

Förr köpte jag sommarläsningen utifrån hur tjock boken var. Numera köper jag utifrån hur stor texten är... *gapskrattar*.

Tror allt hänger ihop med Sveriges inträde i EU *asg*.

Du är så rolig, sitter här o gapskrattar i morgonkvisten... hahaha.

Du är underbar, vet du om det? :)

Morgonkramar

Mrs. S sa...

Vad skönt för dina ögon att få sig lite vila! Undra om det finns något liknande för att kroppen ska få lite vila också?

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Fint kåseri av dig!
Läste lite fler inlägg och skrattade åt facebookkommentaren. Men jag ligger också där, gammal man är. Det är mina elever bl a som ville ha mig som vän, det känns stort.
Ha det så gott - uppe i norr regnar det - skönt!
Carin

Jess sa...

Ja, det är för tokig hur de ändrar storleken i tidningen! ;)
Vilka smarriga kakor!

Johanna sa...

svar: klart jag kan. ge mig bilderna bara

Dubbelörn sa...

Visst är det konstigt när man plötsligt har en en klar bild av den andre *gapskrattar*.

Dubbelörn sa...

Jag har fått ett kanonbra recept på plommonmarmelad. Enkelt, inget tjafs, helt i min stil ;).

Har smakat marmeladen o den är supergod, inte för söt o mer fast i konsistensen. Tror den är toppen även till goda ostar.

Nu ska det "husmoras" här på gården *gapskratt*. Fast först måste jag få gossa med sonen som kommer hem ikväll, el åtminstone få lyssna på alla sjuttielva grejer han varit med om. Och glad är jag så länge han fortfarande vill berätta allt för mig...
*skrattar*.

Kram vännen

Johanna sa...

Gud vilka härliga muffins!!!
Kan du inte lägga upp receptet? Inte riktigt rättvist att du bara visar upp dem och så får vi inte smaka. ;)

Kram Johanna

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

T a c k g o d e G u d ! !

Äntligen! Någon som har upptäckt samma sak som en annan, att dom har börjat skriva med ngn minitext nuförtiden!
Men. vänta... I mina tidningar och böcker har dom icke börjat skriva med normal text igen?!? Hmm...

Kram på're! ;)

anna sa...

Trösta dig med att det är vansinnigt kul att byta läsglaögonen ofta eftersom dem inte är så dyra.
kram