Träning

Det är nyttigt med träning. Inte bara fysiskt utan även psykiskt. Träning får en att koppla av. Rensa hjärnan. Ladda batterierna.... Här kommer en snabbgenomgång av vad som hinner passera genom min hjärna ett vanligt Friskis-pass.

Varför är det så trångt... äh, jag kanske inte borde ha ätit den där mackan... nej, jag oroar mig i onödan... det går ju bra det här... vilket flyt jag har... jag känner mig jättespänstig... jag borde gå på intensivpass nästa gång... men är det inte lilla Elsa som gick på lillasysters dagis som står där borta... vad lång hon har blivit... och smal... undrar om hennes mamma också är här... hon är himla trevlig - och snygg... bäst jag drar in magen... nej, jag ser henne inte... kan slappna av igen... men hon där i rosa linnet - hon borde verkligen köpa en bättre sportbehå.... och hur kan man välja ett chockrosa linne med det morotsfärgade håret... vänta nu, är det höger först eller vänster först... åh, varför är det så många i vägen... så där ja, nu har jag takten, nu, nu, nu har jag den... klockan är redan halv... det här går ju jättebra... men titta - jag har ett hål i mina byxor... undrar om det syns... hur kunde jag inte se det tidigare... om jag vrider benet inåt ser nog ingen hålet... aj, det gör ont att vrida benet inåt... klockan är bara tjugo i... tar det aldrig slut... undrar om jag kom ihåg att posta det där brevet innan jag gick från kontoret... och la jag verkligen i bilagorna... nu är det dags för sit-upsen som jag aldrig klarar... kul förresten att det var fler som inte kan... vi borde bilda en klubb... på Face-book kanske... fast jag har ju inte Face-book... mmm, den här låten är himla bra... vad heter sångerskan nu igen... undrar om jag är knallröd i ansiktet... jag borde gå på nybörjarpass nästa gång... ska vi inte stretcha snart... och när f-n kommer de där endorfinerna... åh, redan nedvarvning... det gick ju bra det här... jag är jättespänstig... jag borde gå på intensivpass nästa gång... undrar om allt var i onödan om jag tar en kaka...

9 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Du är härlig! Sitter här o skrattar så tårarna rinner... Underbart!

Det är är precis av de här anledningarna jag inte går på nåt gympapass. Skogspromenader i rask takt, i vilka kläder jag vill o den enda publiken är enstaka rådjur. *asg*

Stor kram

Mamma med ambitioner sa...

Du är ju helt underbar. Jag längtar efter ett friskis pass, trodde inte att jag skulle få till det denna veckan... men jag måste nog. Detta kunde lätt varit mina tankar. Kanske en framtida friskisreklam "varva ner och tänk på annat" Må gott!

Mamma C sa...

Wooow, vilken gnomkörare för huvudet. Du måste vara helt färdig efter ett pass :-)
Kram Mamma C

Sussi sa...

Hahaha....så är det på gympapass. Underhållande läsning!!

/Sussi

Fia sa...

"asgarv" det är så fruktansvärt klockrent... viker mig av skratt här framför datorn.. .t.o.m barnen kommer springade å undrar varför... Nä inget mamma läser bara en underbar blogg!!!

ha det toppen - nu åker jag på semester... kramiz

Poppins sa...

Haha! Du måste vara i väldigt god form som orkar tänka så mycket på ett pass. Själv hade jag bara försökt överleva... :)
kramar från Poppins

♥ Fyra årstider sa...

ha, ha..tänk vad mycket tankar det finns i ett huvud..jag undrar just vad de andra tänker. Kämpa på.
Kram Lotta

Lallis - liv och leverne sa...

Haha, ja det har du rätt i.
Underbart:)
Kram Lallis

Dubbelörn sa...

Sitter här o bläddrar genom posten o kommer då, så där helt apropå, att tänka på dig... *skrattar*.

Måste kika in här o kolla o visst är det väl så min vän ?!;).

Stor kännaigenkram