Glad Påsk

Jag vill häva köpet.

Konsumentköplagen 9 § - "Dröjsmål på säljarens sida föreligger om varan inte avlämnas eller avlämnas för sent och detta inte beror på köparen eller något förhållande på hans sida." Jag går direkt vidare till 13 § " Köparen får häva köpet, om säljarens dröjsmål är av väsentlig betydelse för honom."

Det här är ett solklart fall av dröjsmål. Och inte beror det på mig inte. Jag bad tydligt och klart om leverans till jul och först nu till påsk så kommer varan. Tre månaders försening. Och dessutom på en så säsongsbetonad vara. Den går inte ens att sälja på rea så här års. Klart det är av väsentlig betydelse.

Det var en vit jul jag beställde - inte en vit påsk.

Hos oss brukar påskharen komma och värpa i trädgården tidigt på påskaftons morgon. Godisägg och små presenter värper han som döttrarna sedan letar upp.... Vilket barn kan man få att tro att detta är spår efter påskharen?

Nej, jag vill häva köpet. Jag vädjar till leverantören - Var vänliga och hämta tillbaka all snön omgående.

Glad Påsk!

8 kommentarer:

Lella sa...

Hahaha, vilket toppeninlägg!
Hoppas att din påsk blir bra trots detta felköp :o)
Måste gå till affären och handla ingredienser till en tårta men snön VRÄKER ner i otroliga mängder. Ska försöka affirmera bort allt det vita :o)
Tjing

Dubbelörn sa...

*asg* Du är underbar!! Vilket inlägg!

Tycker du ska skriva en protestlista o jag är den första att skriva under den *skrattar*

Här finns inte mycket till snö längre men tusan så kallt. -7!!

Kramar

Poppins sa...

Haha! Du är för härlig! Hoppas köpet kan gå tillbaka. Här nere utlovades ju snökaos och vi har inte sett en flinga. Men att vara ue i trädgården och njuta går inte trots det. Vinden är isande kall och tror temperaturen visar en minusgrad.
Önskar dig en glad påsk trots snön. Hoppas påskharen kan flyga över snön annars går det ju att använda snöskor...
många kramar från Poppins

My White Cottage sa...

Hahaha - du är för rolig!!! Håller med dig till fullo! Nu har den snö vi fick smält bort men det är fortfarande alldeles för kallt...

Hoppas ni haft en härlig påsk!!!

Stora kramar Jenny

Jes/Vita villa vila sa...

Ha ha ha! Vilket härligt inlägg och jag kan bara hålla med!!! ☺

Härlig blogg du har!

Jes

Solsjö - Under en vind sa...

Underbart skrivet!!!! Bara njuter! Kram!

Lily of the valley sa...

Vilken härlig humor du har! :D
Ha en fortsatt trevlig helg
kram Lily

Skatan sa...

Du är rolig du - häva köpet? Ja, kanske det... ;-)

Tack för raderna! Nu har det hunnit gå några dagr sedan jag gjorde inlägget. Jag känner alltmer att jag antagligen långvilar, att bloggen får finnas kvar och att jag kommer åter till den längre fram! Då lovar jag att höra av mig :) Äh, vi ses innan dess för jag kommer inte att kunna hålla mig borta riktigt...jag lär nog besöka er, menar jag!

Stor kram!