Minneskort

Jag behöver ett extra minneskort. Ett med stor kapacitet. Är det någon som vet var jag kan få tag på ett sådant?

Nej, det är inte avsett för kameran. Det är till min hjärna..... Jag hatar att glömma saker. Det får mig att känna mig oduglig, slarvig och eländig. Och ändå så händer det hela tiden. Nyss upptäckte jag att min dotter är en vecka försenad till sin tandläkartid. Sk.. också. Hon kan få en ny tid i januari. Sk.. igen.

Och säg inte att jag borde skaffa en kalender. Jag har en. Den ligger i hallen mitt framför ögonen på mig. Jag skall bara komma ihåg att skriva in det jag skall komma ihåg. Därefter skall jag bara komma ihåg att läsa av vad jag skall komma ihåg. Sk.. en tredje gång.

Ett rejält minneskort är vad jag behöver. Eller kanske något naturmedel med fantastiska egenskaper. Och kan jag be att få bli klonad också samtidigt. Senast på onsdag, tack. Då kan jag gå på öppet hus i storasysters skola samtidigt som jag går på lillasysters konsert.

11 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Hi hi....jag undrar också var de finns att köpa??!! Tror du att de kan finnas på mellandagsrean....
KRAM!!!

Poppins sa...

Ja, om du hittar ett kan du väl tipsa mig! :)
Och så behöver jag en tidsförlängare för tiden räcker inte till... Du undade hur jag hinner allt, men problemet är att jag inte gör det. Och pyssla hinner jag inte med - därför ska det vara något enkelt när jag tar mig tiden! Så jag har nog gjort det mesta av mitt julpyssel nu! :)
kramar

Fia sa...

ha ha lider nog av samma syndrom - säg till om du hittar mirakelmedlet... vore en räddare i nöden tror jag....
Kramiz

Ljuva ro sa...

Jo du, visst glömmer man lätt saker och ting...! Istället för en kalender, kan man ju ha en veckoplanerare där hela familjen kan skriva in sina aktiviteter och händelser, tanken är väl att den ska sitta framme någonstans där den syns även om den kanske inte är så vacker...

My White Cottage sa...

Här skulle också behövas ett kan jag meddela!!! Försöker vara noga med att skriva upp saker och ting i min almenacka men sedan gör jag precis som du - glömmer att titta i den!!! På tal om det måste jag ju avboka Elias tid hos tandläkaren som vi fick på posten häromdagen - så jag inte glömmer det! Blir faktiskt lite irriterad när man får bokade tider på posten som man inte har begärt...hmm...
Ha det gott vännen! Kraaam!

Tidsmästarinnan sa...

å vad jag känner igen mig! Ibland är jag helt hopplös, på jobbet också. Usch! Men man får öva sig på att inte vara så himla duktig jämt, tror jag :-)
Kram!
S.

vinklar o vrår sa...

Känner igen det där... säg till om du hittar ett kort med stort utrymme! ;)
Kram

Jennys Vita Villervalla sa...

Hmm... Känner igen det där...
Hade också behövt ett sånt där minneskort.
Och ett nytt AC-system...
Mitt har börjat krångla verkar det som.(Flickbrus, kärringavallnigar?!?)
Ha en fortsatt bra kväll!
Kram
Jenny

essko sa...

jaa...*suck*...känner igen, känner igen...

My White Cottage sa...

Har du hittat något än??!? *fniss*

Ville bara kika in och önska dig en superbra helg!

Kramar från Jenny

Dubbelörn sa...

Lova meddela mig när du funnit ditt undermedel!!!!!


Kramar *håller tummarna*