Varför....

Det är många tankar som snurrar i huvudet en vanlig måndag kväll....
När kommer sommaren egentligen? Hur mycket regn kan en himmel innehålla? Hur kan elen sluta att fungera i två halva hus? Vilket rödvin skall jag ta med till midsommar? Undrar om det finns något godis undangömt någonstans. Fast jag borde inte. Men jag undrar ändå. Hur kan en vuxen människa behandla sina barn nonchalant? Hur ska jag kunna komma ihåg att lillasysters pass behöver förnyas i september? Och vad ska jag ta på mig på midsommarafton? Hjälper chai-the mot godissug? Visar de bara fotboll på tv? Det kom ett blomsterbud till grannen. Betyder det att deras bebis har kommit? Är det en flicka eller en pojke? Ser det inte ut som om det klarnar upp? Borde jag boka en hyrbil på Mallorca i förväg? Undrar hur storasyster och E har det på landet. Hur snurrig kan man bli?

3 kommentarer:

homemadebyanna sa...

Oj det var många olika tankar såhär på måndagskvällen.
Ja jag hoppas att du får svar på dem utan allt för mycket huvudbry.
kramis

Mamma med ambitioner sa...

Tänk ibland borde vi göra som på gammalt sätt...ringa varandra. Det känns som om jag kunde kopiera delar av dina måndagstankar. På tal om midsommar, visst glömde du din kamera i bilen en midsommar eller har jag helt fel. Rött vin till midsommar jag drack ngt gott i helgen minns inte vad det heter men återkommer. Klädsel...jag är nog den enda som vill kunna ha stövlar...mina nya du vet.
Passet skriv en anteckning i mobilen, dottern hum hade hon inte haft det toppen hade hon garanterat messat mamma. Vuxna som behandlar barn illa borde straffas offentligt. Så, hoppas allt känns bättre nu :) Kramis Kristina

Jess sa...

Gör som jag, skriv en lista (försök komma i håg var du har den) och kryssa av efterhand!
kramar