Äpple eller päron

Min bärbara pc gav upp före sommaren. Jag velade fram och tillbaka medan jag funderade på vad jag skulle ersätta den med.

Både storasyster och lillasyster använder MacBookar (MacBöcker?) och älskar dem. Och jag hade ju faktiskt tränat på både i-phone och i-pad. Så jag bestämde mig för att konvertera.

I närheten finns Nordens första apple-store.... Det är inte en butik. Det är ett tempel. Där man kan dyrka apple-guden. Mängder av unga människor, någon lite äldre och en och annan lite "nördig", står beredda att hjälpa dig som vill träda in i helgedomen och delta i ritualen. Men skämt åsido och helt osponsrad idag också; det är en fantastisk butik men underbar personal. Ung eller gammal, oavsett om Du vill köpa en värstingdator eller bara en ny sladd så får Du perfekt hjälp. Jag blev med MacBook och blev kvar i templet, förlåt butiken, i flera timmar medan entusiasterna guidade mig in i Mac-världen. Ärligt talat är jag inte helt komfortabel där än, men det går bättre och bättre. Jag önskar bara att Steve Wozniak kunde förklara var han har satt page-down-knappen.




Här bor jag. Och Mac. 

Inga kommentarer: