Hamam och Scuba diving

Det var två saker jag hade bestämt mig för att pröva på i Turkiet. Hamam och dykning med tuber.

Lillasyster var lättövertalad och storasyster var svårövertalad. Hamam, turkiskt bad, blev det i alla fall för oss alla tre. Jag är inte alls van att lämna över min kropp till främmande människor på det sättet men tyckte att det var en allt igenom positiv upplevelse. Först badade vi ångbastu; sedan vi blev vi scrubbade, sköljda och bubbelskummasserade. Slutligen fick vi massage och ansiktsmask. Lena, avslappnade och skära som bebisar gick vi ut från Hamam. Och tänk så bra fäste solbrännan kunde få sedan.

Dykningen fick jag däremot pröva ensam. Lillasyster och storasyster följde med ut på båten och badade och snorklade. Men det gick inte att övertala dem att dyka. Fast jag tror att de ångrade sig lite, lite efteråt.

Jag brukar inte visa bilder på mig själv här. Men idag gör jag ett undantag.


Det var riktigt, riktigt roligt. Och lättare än jag trodde. Fast jag erkänner att det sprängde i öronen i början och jag svalde nog mer saltvatten än vad som är helt hälsosamt. Men jag gör gärna om det. Snart.

Inga kommentarer: