Dag två....

Jag vågade inte ens gå och titta hur det såg ut på den andra dagen. Efter att Byggare Bobs bror, Snickare Jens, smsat att han beställt en container då det "blev galet mycket sopor" kände jag att det var lika bra att hålla sig undan.


Istället använde jag dagen till att oroa mig över att vår italienske vän, som förvandlats till min privata spisleverantör, har en alltför lättsam "don´t worry-attityd" till mina många mail och sms där jag försöker försäkra mig om att det verkligen är den spis jag vill ha, i den färg jag vill ha, med de mått jag vill ha och de tekniska specifikationer som anvisats som är på väg. Ja, mest av allt oroar jag mig förstås över att den kanske inte är på väg alls.... Men om allt går som det ska bör en sådan här anlända Stockholm om två veckor. Försäkrad och väl emballerad hoppas jag.