Beroende

Det här med bloggar är farligt. Jag har just upptäckt hur oerhört lätt det är att trilla dit och bli beroende. Så nu sitter jag fast i träsket. Har inte Socialstyrelsen övervägt att sätta varningslappar på alla fantastiska bloggar?

Någonstans hittar man en länk till en blogg. Nyfiken som man är så tittar man vad den innehåller. Det här är spännande. Det pirrar lite i magen. Det är ju som att tjuvkika in genom fönstret hemma hos någon och samtidigt få höra vad de talar om därinne också. Många kloka saker hör man att de säger. Och så fint de har det. Det sitter en skylt utanför med adressen till ett annat ställe där man kan titta in. Det verkar faktiskt helt ok så jag går dit och kikar också. Wow! Här var det ännu fler spännande saker att titta på. Och en ny skylt. Jag kanske missar något om jag inte tittar där också. Så där håller det på. Inte utan att man blir lite trött till slut av allt flängande. Jag går hem nu.... Men i morgon tror jag bestämt att jag måste ta ett varv igen. Det är så fantastiskt med alla dessa människor som delar med sig av en liten bit av sina liv.

Inga kommentarer: