Sommarsummering

För en dryg vecka sedan gjorde Lotta med bloggen Signes vind en härlig summering av sommaren. Jag tänkte stjäla hennes idé och göra en sammanfattning av min sommar. Men jag måste erkänna att jag tycker att intrycken från den gångna sommaren spretar åt många olika håll och att den är svår att summera.


Sommaren 2007 - det är sommaren
-som slutade innan den börjat
-då jag köpte en underbar sommarklänning från Malene Birger - och inte använde den en enda gång
-då min man råkade ut för en ficktjuv
-då jag var i Bohuslän och bara badade en gång
-då havet var en soppa av brännmaneter
-då jag inte blev brun på kroppen.

Men det är också sommaren
-då vi satt i gassande sol och åt midsommarlunch med de bästa av vänner
-då vi besökte tre nöjesfält på en vecka
-då vi vittjade krabbgarnet och åt nykokta, ljumma krabbor på altanen
-då vi tog båten till vår hemliga vik efter jobbet, tog ett kvällsdopp, åt middag och beundrade solnedgången
-då vi hann fixa och dona allt det där vi planerat att göra i trädgården
-då vi var på kräftskiva och satt ute till klockan två i den stjärnklara natten.



Sommarens snällaste - det är min pappa som hjälpte oss med altanbygget.
Sommarens tuffaste - det är storasyster som tre gånger i sommar var ute och reste utan mamma och pappa. Hon till och med flög på egen hand (Ja, piloten var ju med. Men ni förstår hur jag menar.)
Sommarens sångerska - det är lillasyster som tog hela publiken med storm vid avslutningsshowen på sommarlägret. Oj, oj! Lilla flicka! Jag visste att du är bra men jag visste faktiskt inte att du är såååå bra.

8 kommentarer:

Poppins sa...

Det låter som om det positiva ändå uppvägde det tråkiga med sommaren! Skönt! Men det kan ju också vara så att vi har uppskattat det goda extra mycket eftersom vi inte fick så mycket av det i år. Vilket kan betyda att vi inte SKA HA så mycket sommar för att bli glada... Nej, nu krånglade jag till det...
Kram och hälsa till dina fantastiska tjejer!

vinklar o vrår sa...

Vad roligt att du ville dela din sommar med oss. Låter som ni haft en härlig sommar trots det tråkiga vädret! Jättesnygga svarta saker hade du i inlägget under såg jag också =) Kraam / Mia

Stina sa...

Kul att läsa om din sommar. Jag blev inte heller brun...*fniss*
Kram

Anonym sa...

Så koselig å lese sommerminnene deres, syns det høres ut som en koselig sommer jeg, selv om det også har vært noe mindre bra minner også..... =0)

I dag skinner solen her, så etter jobb er det bare å komme seg ut og nyte!! Ha en fin sensommerdag!

Lina Gardelid sa...

Tack för kommentarer i min blogg!! Kul att du gillar dem!!

Kikar in här snart igen!

Kram

My White Cottage sa...

Vilken härlig summering av er sommar! Visst kunde vädret varit bättre men jag tror att man har hittat på lite andra roliga saker som man kanske inte skulle ha gjort annars! Jättefina bilder! Tack för gratulationerna till sonen - han var såååå nöjd med sin dag! Desto mindre nöjd i morse när han insåg att vi skulle fortsätta att gå upp tidigt ända tills höstlovet... Ja, det tar väl ett tag innan man kommer in i rutinerna igen! Ha en fin vecka! Kram Jenny

Anonym sa...

Låter helt underbart. Vi har också haft en bra sommar fast vi har itne heller blivit bruna på kropen förrän nu!

Johanna sa...

Så gullig lista... summeringen av sommaren menar jag...
Borde sätta mig ner och fundera ut en lista jag med...
Men det blir ganska kort tror jag.
Jobb, regn, akutbesök på intensiven med 4-åringen på grund av allergichock, jobb och så lite regn. Näjust ja... jobbintervju sista dagen på semestern.

Ha det fint! /Johanna