Roller

På lunchen häromdagen diskuterade jag och mina arbetskamrater hur man behåller sina roller livet igenom.... Börjar man arbeta extra som sommarvikarie i receptionen på en arbetsplats är det svårt att komma tillbaka och bli betraktad som vuxen även om man skaffat sig både en akademisk examen och praktik. En av mina kollegor, som är drygt sextio år och mycket framgångsrik såväl inom sitt yrke som på många andra sätt, berättade hur han fortfarande behandlas som och känner sig som lillebror när han träffar sina två äldre bröder. Och inför sina föräldrar är man alltid ett barn oavsett hur gammal man är.

Och på tal om absolut ingentingel. Hej mamma & pappa! Vad roligt att ni hittat hit.

Jag ber att få noterat i protokollet att klockan är halv tolv på förmiddagen, jag har semester, jag är inomhus eftersom det haglar ute och jag har inte köpt något alls idag. Titta här så ser ni att jag fotograferar även saker som är gratis.

Klöver....
... humla....

... lavendel.

2 kommentarer:

Poppins sa...

Ja, det stämmer det där med roller. Men ibland kan man byta roller om man byter miljö. Men det gäller ju bara arbete eller nya vänner. För familjen är man ju alltid den samme.
kramar från Poppin

MARIA sa...

Hej
Roller ja det är ett intressant kapitel. Lillebror hade förresten ingen susning. Kan du ge en ledtråd?

Kram Maria