Nytt år - Nya föresatser

För ett par dagar sedan funderade jag över vad jag ska göra med bloggen samtidigt som jag roade mig med att läsa igenom ett antal av mina gamla inlägg här. Och det slog mig att det verkar vara en tuff kvinna med humor och självdistans som skrivit de flesta av posterna här. Jag tror att hon är en sådan person som jag skulle gilla att vara vän med. Hon verkar trevlig att hänga med, har en del tänkvärda åsikter och faktiskt ganska god smak. Hon kan bygga ihop korrekta meningar och hon kan (nästan alltid) stava rätt.... Jag blev lite orolig att jag tappat bort henne. Kanske bloggen kan hjälpa mig att hitta tillbaka till henne. Jag bestämde mig för att det är värt ett försök.

 

2 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Vilken perfekt karaktärsbedöming! Är helt enig med dig o jag vill att du fortsätter bloggandet...

Är lite i samma dilemma som du.Känner också, att trots att mina inlägg varit sporadiska, vill jag nog fortsätta o ta nya tag :D

Vi får peppa varandra <3

Varma kramar

Mamma med ambitioner sa...

Jag håller med både dig och Elisabeth. Dessutom känner jag igen mig själv i din beskrivning hihi. När vi började blogga handlade det mest om vårt liv och våra tankar. Många av dagens nya bloggar är överfulla av pyssel och stressmåsten. Jag hamnar lätt i skrivkramp när jag jämför mig med andra, men ruskar av mig måstena och försöker göra och skriva det jag vill. Inte varje dag men ibland.
Hoppas att du också gör det.
Största kramen Kristina