En lampa

Har ni någonsin gått in i en mataffär för att köpa en liter mjölk och kommit ut med enbart en liter mjölk?

En bekant till mig arbetar med försäljning av presentreklam, företagskläder och liknande. De har en stor butik / showroom där det ryms mängder av spännande och fina saker av olika slag. Några dagar före jul åkte jag dit. Min enda avsikt med besöket var att hämta en morgonrock som jag beställt och som bli julklapp åt storasyster. När jag gick därifrån hade jag, förutom morgonrocken, med mig två dubbla uppsättningar lakan, en slips åt maken, en vas och en lampa.

Ja, så kan det gå när man visar mig saker från Design House Stockholm.

Lampan är, enkelt uttryckt, tämligen fri från krusiduller. Den passar perfekt till mitt svart/vita projekt i källaren.

10 kommentarer:

Anonym sa...

åhh.. vilken fin lampa! Jag gillar den annorlunda och enkla stilen på lampan! Snyggt!

Fia sa...

å jäklans vilken fin fin lampa... :D nu fick jag ju en ide... å vasen var ju hel härlig den med... Å jag kan säga att det sällan händer att man bara köper det man ska :D ...

kram kram

Solsjö - Under en vind sa...

Oftast blir det mer än man tänkt!!! hi hi....Vasen finns hemma hos mig med, fast i vitt! Ha en bra dag! Kram!

Brunkullan sa...

Jättefin lampa!! Gillar:-D

Susanne

Poppins sa...

Det är nog inte många gånger som jag bara har kommit ut med en liter mjölk. Men det var ju roliga fynd du gjorde. Lampan såg ut att sväva över marken eller var det bara en synvilla?
kramar

Dubbelörn sa...

Känner mycket väl igen det där "Jag ska bara..." o så kommer jag t o m ut med allt annat än det jag gick in för att köpa. 'skrattar*

Kram

vinklar o vrår sa...

Vilken otroligt häftig lampa! Den har jag totalt missat... och känner igen det där med att komma ut från affären med en massa saker man inte tänkt sig när man steg in! :)

Kram
Maria

My White Cottage sa...

Bara jag som kikar in och önskar trevlig helg! Kram Jenny

Signes Vind sa...

Håller helt med dig - omöjligt att bara köpa mjölk. Jag har alltid med mig minst 1 inredningstidning en chokladkaka, lite té o goda kex.
Dina merköp verkar lyckade - grattis!!! Lampan har jag aldrig sett - rolig!

Skatan sa...

Men jädran så cool lampa! En sådan skulle jag gärna vilja äga : )

Wow...

/Skatan