Logistikproblem

Den enda nackdelen med att bo på tre våningar är att en mängd saker har en tendens att bege sig upp till tredje våningen och stanna där. Glas, porslin, smutstvätt, bärbara telefoner, kamerasladdar, tidningar, tomma juiceförpackningar.... Kort sagt det mesta verkar ha svårt att komma ner igen.

Uppsikt! Så här ser det ut om man står på bottenvåningen och tittar upp.

 
 
Och så här har vi löst problemet. Viss urskillnad med vad man släpper kan dock vara bra.... Jag funderar nu på hur vi kan utveckla systemet med någon form av hissanordning.¨

(Det gick inte att vrida bilderna så som jag ville ha dem men jag tror det går att förstå ändå.)

4 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Gapskrattar!
Förstår problemet, här finns allt ute hos sonen. När de dyker upp här inne så är det oftast precis efter att jag startat diskmaskinen :D.

Men ett snyggt rostfritt rör vore väl toppen hos dig. Liknande ett fläktrör ;). Och så lite bubbelplast i korgen så det landar mjukt :D

Kram

Anonym sa...

Ha ha klockrent, jag är lite smått förargad över en trappa upp med allt som stannar där, du måste ju vara frustrerad :)
kan tänka mig när telefonen ringer och den är högst upp ;)

Men tycker din anordning är en bit på väg, borde funka med ett snöre att dra i eller något sånt :D

Hoppas du/ ni har oxå haft en skön helg, min blev toppen och idag ska jag bara vara - alla barnen är i skolan så Fia ska sätta sig i soffan å läsa sig en bok

kram kram

Hem och Harmoni Marie sa...

Ja, disk och sådana saker kanske inte ska användas i denna anordning, men perfekt för smutstvätt och annat lättare :) Smart!

Ha det gott, kram Marie

Mrs. S sa...

Ja jag tycker det är problem med bara två våningar så jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle bli om vi hade tre!