Skånsk senap

Jag har läst att butikerna använder de där bonuskorten vi drar i kassan för att kartlägga våra konsumtionsmönster. Köper vi mycket färdigmat får vi rabattkuponger i brevlådan för att vi ska köpa ännu mer färdigmat. Och så vidare.

Idag när jag var i min lokala livsmedelsbutik undrade jag om jag köpte senap häromdagen. Eller om jag bara tänkte att jag skulle köpa senap häromdagen. Då gick jag fram till kassan, drog mitt kundkort och frågade om de hade kartlagt något senapsinköp på mitt konto den senaste veckan. Men eftersom jag inte fick något vettigt svar köpte jag ändå senap för säkerhets skull. Och när jag kom hem fanns naturligtvis en oöppnad burk senap i kylskåpet.

Varför var det så viktigt med senap just ikväll? Jo, storasyster och lillasyster är ute på påsklovsäventyr och jag är ensam hemma. När jag är ensam hemma äter jag varmkorv till middag. Det är inget att mätta växande ungdomar på men jag är svag för kokt korv. Med mycket senap. Aldrig ketchup. Bara senap.... Jag har två burkar.

Bilden visar min nya vårsjal. Den har inget direkt med senap att göra. Men jag tycker om den. Och jag hade den faktiskt på mig när jag var i butiken.

2 kommentarer:

Mamma med ambitioner sa...

Hej!
Otroligt fin sjal, först när jag såg din bild på min sida såg det ut som kräftor........ vilket jag älskar.
Korv däremot kan jag lätt vara utan. Senap i mat är gott annars är jag avig där med, hihi.
När jag äter själv vilket är väldigt sällan, blir det blodkorv med rårörda lingon. Så gott!
Ha en toppen torsdag.
Kram Kristina

Vilda tankar! sa...

Korv i alla former och senap går hem här också.
Tyckte det var dåligt att statistiken inte var uppdaterad i affären;-) och tänker att det kanske är dit vi är på väg.
Lite storebror ser dig syndrom...
Snygg var du i din nya sjal när du handlade i alla fall och det är pluspoäng på det!