Sveriges mästerkock

Nej, det är ju inte jag som är Sveriges mästerkock, utan Sigrid. Jag såg tyvärr inte alla avsnitt men jag såg det viktigaste. När Sigrid lagade Pavlova.

Jag älskar Pavlova. Jag älskar lemoncurd. Så när jag hittade den här artikeln med Sigrids recept var det bara att slå till. Pavlova med lime- och passionsfruktcurd blev vår påsktårta. Jag gjorde en stor istället för många små. Och försökte få den att se ut som ett stekt ägg. Det gick väl sisådär. Men god var den. Jättegod. Nästa gång ska jag ta lite mer passionsfrukt och lite mindre lime. Då blir den heeelt perfekt.

3 kommentarer:

Mamma med ambitioner sa...

Erkänner..... har aldrig provat, vaken att äta eller baka. Kanske ett helgtips. Älska både passionsfrukt och lime.
Fredagskram Kristina

Vilda tankar! sa...

Hennes bok står på önskelistan och eftersom jag tänker ta mig in till stan i morgon så ligger det väldigt nära till hands att den kommer med hem .
Då tänker jag också baka denna härliga kvinnas Pavlova och jag såg ALLA avsnitt måste jag ju också tillägga!
Kram

Jess sa...

Ser verkligen god ut! Mums!
Annas är jag inte så glad för tårtor och bakelser, men får man bara tag på den rätta så! :)