Idag får man blogga utan rubrik. Det går säkert bra det med.

Eftersom jag bidrar till att upprätthålla statistiken rörande bloggläsning ganska många dagar i veckan och för det mesta håller mig till inredningsbloggar så hinner jag ju se en hel del av hur vackert ni alla har det hemma. Och en hel del av alla fantastiska bilder på inspirerande miljöer och underbara ting att köpa som vi visar varandra hela tiden.

Jag erkänner att jag blir hagalen. Jag blir alldeles sjuk av begär. Jag vill ha alla dessa fina ljuslyktor, kuddar, plädar, blomkrukor, trädgårdsmöbler och så vidare i all oändlighet. Jag vill till och med ha trådkorgar, gustavianska stolar, shabby-chic möbler och luffarslöjd fast det inte alls skulle passa hemma hos mig. Men de där sakerna är ju så vackra hemma hos er. Jag vill åka till Falun, Gävle, Göteborg, Örebro och Köpenhamn bara för att få köpa mera underbara inredningsprylar.

Även fast jag bor i ett stort hus skulle jag behöva åka direkt från Köpenhamn till Shurgard och hyra ett förråd om jag så bara köpte hälften av allt jag trånar efter. Och jag gillar ju inte ens att ha en massa prylar i mitt hem. Och ändå kan jag inte sluta vilja det ändå.

Jag skulle behöva ett hus till! Ett sekelskifteshus på landet där jag kan inreda gammaldags och mysigt. Vita möbler och kanske några tyger med rosenknoppar. Ett hus i Frankrike vore bra också. Att inreda med mera färg, provencalska mönster och stora keramikfat med frukt och grönsaker. Vänta - jag tar ett hus på stranden också. Där kan det marint inspirerade få blomma ut totalt. Med sandstrand utanför där jag kan ta långa promenader och samla snäckor och fina stenar.... Sedan var det inget mer. För tillfället. Tills jag hittat lite nya bilder att sucka över.
För att inte bidra till att öka köphysterin så visar jag bara en enkel bild av några stenar idag.... Känner ni igen dem förresten? Just det. Filmen Something´s gotta give. Det är ett hus att tråna efter det... Men vänta nu. Hur hamnade jag där igen?

7 kommentarer:

Poppins sa...

Åh, vad jag skrattar när jag läser ditt inlägg. Så mitt i prick!!! Känner igen mig i ha-begäret och förvirringen för vilken stil man ska hålla sig till.
Men som tur är går det mesta av ha-begäret över om man bara släcker ner datorn och gör något annat ett tag... Men sedan är man där igen så fort man börjar surfa omkring. :)
kramar från en annan ha-galning

dreamhouse sa...

haha.. ja man kan inte låta bli!! kram

vinklar o vrår sa...

haha, känner igen mig precis! =) Kunde lika gärna varit jag som satt vid tangenterna och skrev det där! ;-) Tur att man kan mixa många stilar säger jag bara... skulle inte kunna hålla mig till en och samma! kram

Signes Vind sa...

Visst blir man hagalen och alla tar så fina bilder så man blir så inspirerad. Bloggandet har verkligen fått fart på mig - men man måste stänga av datorn ibland - timmarna går så fort framför skärmen.

Anonym sa...

Hör nog till samma släkte som du...ha-begäret finns hela tiden...hihi ! Men pengarna räcker ju inte till allt och det kanske är tur det...hahaha !
Nu tar jag lite semester, så ha en fortsatt trevlig sommar !
JÄTTEKRAM EVA

Anonym sa...

Hihi, ett hus till :)

Lella sa...

Igenkännigsfaktorn är hög i ditt inlägg!!!
Tänk att man hela tiden hittar nya saker till hemmet som man bara inte kan leva utan. Huset är ju liksom redan fullt, det finns inte mer plats för fler kuddar, ljuslyktor etc. Oj, nu låter jag som min man, tur att han inte läser inredningsbloggar ;o)