Glaskupa

Min arbetsplats ligger tillräckligt nära den underbart charmiga butiken Syster Lycklig för att jag skall hinna gå dit och tillbaka på lunchen. Men då hinner jag å andra sidan inte äta något. Därför bestämde jag mig för att via nätet beställa några av de där sakerna som finns i butiken och som det absolut inte går att leva utan.....

Häromdagen hämtade jag ut mitt stora, stora paket. Mitt i den stora lådan, i en betydligt mindre låda, låg min glasklocka. Jag kände direkt när jag tog i kartongen att glaset var trasigt. Reklamera till posten - hur gör man då? Tror inte flickorna i kassan på Sabis blir överlyckliga när jag kommer med mina skärvor..... Jag tog min kartong med glaskross, offrade lunchen och tog en promenad i ösregn bort till Syster Lycklig. En enda glaskupa fanns kvar. Den stod på disken och väntade på mig. Jag fick den med mig inslagen i massor av wellpapp. Tack snälla systrarna!


Nu har jag dekorerat den med torkade apelsinskivor, stjärnanis och små kanelstänger.... Apelsinskivorna är förresten en historia för sig. Jag la dem på ett galler i ugnen för att de skulle torka och lät dem ligga kvar där för att utnyttja eftervärmen. Några dagar senare satte vi på ugnen för att baka lussekatter..... Konstigt att det plötsligt luktar bränd apelsin i köket.


Och - det är inte wellpappen. Det är en löpare från Design House Stockholm.

14 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Nä vad sorgligt att kupan var trasig! Och du som blev så glad att få paketet först..och för att sedan se att den är trasig :(
Stackare, men det ordnade sig ju i alla fall o den är såå fin, gillar verkligen glaskupor har flera stycken i olika storlkear :)
Kram
Mia

Fia sa...

Mys mys i högsta grad... ska nog ta å införskaffa mig en glaskupa tror jag... :D

Trevlig Lucia
Fia

Maria sa...

Inte konstigt att den gått sönder så som de kastar med paketen på posten!
Vad fint det blev.

My White Cottage sa...

Vilken tur att du fick en ny kupa! Det blev jättefint med torkade apelsiner i!

Kramar Jenny

vinklar o vrår sa...

Vilken söt kupa och vilken tur att det fanns en kvar till Dig! Och löparen var ju hur häftig som helst. Ser verkligen ut som wellpapp :)

Önskar dig en fortsatt trevlig lucia!

Maria

Jennys Vita Villervalla sa...

Vad fint och juligt det blev i din glaskupa!
Lussekram
Jenny

Lily of the valley sa...

Det är service det! Vilken tur du hade som fick den sista kupan. Den är jättevacker. Jag älskar glaskupor, skulle kunna ha flera styckna hemma, om jag hade plats ;)
Jättefint och juligt du gjort under kupan. Det är fint och luktar gott med apelsin, kanel och stjärnanis.
Ha en trevlig helg
kram Lily

Anonym sa...

Jättefint

Lallis sa...

Glaskupor är ju så fina. Måste också inhandla en minsann:)
SNyggt med apelsinskivorna och nejlikorna!
Kram Lallis

Solsjö - Under en vind sa...

Den var ju värd en förlorad lunch!!! Kramar!

Poppins sa...

Tur att du fick en hel glaskupa. Det blev verkligen snyggt och juligt med apelsin och stjärnanis. En idé att ta efter! :)
Och faktiskt, jag trodde det var wellpapp! Coolt.
kram

Ljuva ro sa...

Lyckliga du som jobbar så nära!!! Fint med apelsinskivorna!

Helen sa...

Fina dekorationer:) men trist med kupan:(

My Lovely Things sa...

Hej!
hittade din sida när jag sökte på glaskupa.
Vilken finglaskupa du har köpt. Och vilken tur att det fanns en kvar. Jag är också väldigt förtjust i glaskupor. Har hitils en. Men vill ha fler. Gärna en sån där stor och hög.'
Mvh anna