Delat med tre

Jag har givit mig på att dela bloggen i tre spalter. HTM & L är inga bokstäver jag behärskar. Men det är alltid roligt att försöka sig på saker som man inte prövat tidigare.... För mig ser sidan begriplig ut men om någon tycker att det är för trångt och plottrigt eller att texten hamnar utanför får ni gärna skriva det.

Jag har också tagit bort dateringen på inläggen. För mig är detta ingen dagbok utan spridda funderingar och ett antal bilder som jag är nöjd med. Därför tycker jag att tidsangivelserna känns onödiga. De utgör ett stressmoment för mig som jag är glad över att slippa. Vilken årstid vi befinner oss i kommer säkert att framgå ändå.

Just nu är det vinter t.e.x. Även om det mest är kallt och fuktigt här hos mig. Jag när ännu hoppet om strålande vinterdagar med gnistrande snö och ser just nu fram emot sportlovet.

En liten gnutta av den vår som komma skall har dock som synes även jag tagit till mig.

10 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Delat med tre är snyggt! Jag försökte för ett tag sedan att göra likadant, som tur var hade jag sparat en kopia....
Hur gjorde du?
Kram Lily

Stina sa...

Mysiga bilder.
Fint med tredelat.:-) Kram

Mia sa...

Åhh, hur gjorde du?? Jag har länge velat ha tre spalter i min blogg. Ställde tidigare i morse samma fråga till en annan bloggare som hade tre.

Hjälp.... om du kan. :)

Kram Mia

EVA / whiskyochchampagne sa...

Härligt våriga bilder !
Och jag är glad att jag har svärdottern som hjälper mig med utseendet på bloggen...hihi !

***
KRAAAM EVA

Johanna sa...

Kikar bara in. Hoppas att du har det bra! /Johanna

Lily of the valley sa...

Tack för hjälpen! Ska testa i helgen :D
Pärlhyacinter i krukor är så vackert ;-D
Ha de gott
Kram Lily

♥ Fyra årstider sa...

Jätte vacker bild..längtar till vår.
Kram Lotta

Mjuka sa...

Jag har också pärlisar, de är så fina, snart är våren här .-)
Ha en fin kväll
kram Malin

Mia sa...

Tack snälla för länken. Ska försöka mig på att ändra till tre spalter imorgon.

För att lägga två bilder bredvid varann måste man ändra spaltbredden i HTML-koden, det har jag gjort. Provade mig fram och det gick bra. Tidigare kunde jag bara ladda upp två små bilder bredvid varann, nu klarar sidan två bilder i mellanstorlek.

Kram Mia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej, vad roligt att du hittat till mig, tack!
Fint med tredelat och jättevackra bilder på dina "pärlisar"! Visst är de ljuvliga!
Ha det gott!
kram
nina