Åter till allvaret

Jullovet är slut. Den senaste veckan har jag fasat för den här morgonen. Men det gick vägen.... Båda döttarna kom ur sängarna i tid. De fick frukost i magen och kläder på kroppen. Nycklar, telefoner, busskort; allt under kontroll. De kom till skolan i tid.

Vilken julledighet det har varit! Och vilket vackert ute det har funnits att vara i.... Ljus. Solsken.... Smaka på den.... Frost. Is. Snö....

Det var allt lite ångestladdat att avsluta ledigheten. Men nu känns det skönt att återgå i de vanliga rutinerna. Lillasyster övertygade mig t.o.m. om att vi skulle gå på vårt första Friskis-pass för året. Snacka om att vara tillbaka i rutinerna. Och hur bra kändes det inte att vräka sig i soffan efteråt.

Och skulle det kännas tråkigt att julen är över kan man ju alltid trösta sig med julklapparna.... Och precis här hade jag tänkt mig bilder på några av dem. Men se det gick inte alls trots arton försök - minst. Jag hoppas att jag kan peta in dem senare.

Inga kommentarer: