Mjuka rosor

Vi har passerat Tjugondag Knut.... Jag har noterat att alla nu städat ut julen. De flesta längtar efter våren och ljuset. Javisst. Många har tagit in en bukett krispigt vita tulpaner. Eller planterat pärlhyacinter i en vacker silverskål. Jgg tror bestämt att en och annan pastellfärg kan ha smugit sig in också.

Här är granen utslängd (tack till maken), adventsljusstakarna undanställda, pyntet nedplockat och huset städat (tack till maken igen).

Och visst längtar jag efter ljuset. Men inte den lågt stående vårsolen som obarmhärtigt avslöjar de skitiga fönstren. Nej, jag längtar efter blå himmel och strålande sol en klar och kall vinterdag. Jag längtar efter att stå på toppen av en nypistad skidbacke en vacker vintermorgon. Jag längtar efter en skidtur i skogen på gnistrande snö en stilla eftermiddag. Jag längtar efter att pressa ryggen mot väggen och sträcka ansiktet mot solen på en stimmig after-ski-veranda. Jag längtar efter spegelblanka isar som bär.... Jag vill ha vinter innan det blir vår.

Jag har inte några krispiga tulpaner. Men jag har en stor bukett mjuka rosor i varma färger (tack till maken än en gång)....

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Jag längtar efter våren :-)
Kram Mamma C

Fia sa...

å jag håller på för fullt.. måste alltid hålla på fixa om innan jag kan börja i nästa rum.. men till helgen borde allt det röda å tomtarna vara borta...

Hoppas du mår strålande..

kram kram

Anonym sa...

Vilken härlig uppvaktning av din make! Kram Sandra